انجمن خیریه مردمی یاری به درمان های سلولی
شماره ثبت: ۴۲۷۴۸

افتتاح مرکز جامع خدمات سلول و ژن درمانی کودکان

 

همزمان با روز جهانی سرطان ، برای نخستین بار در کشور، مرکز جامع خدمات سلول و ژن درمانی جهت ارائه خدمات به کودکان مبتلا به بیماری های صعب العلاج افتتاح می شود .

به گزارش روابط عمومی انجمن خیریه مردمی یاری به درمان های سلولی- خیریه امید؛ مرکز جامع خدمات سلول و ژن درمانی کودکان که از چهار بخش مجزا از جمله بخش پیوند سلول های بنیادی کودکان، بخش مراقبت های پس از پیوند  و سلول درمانی ، بخش اتاق تمیز و درمانگاه سرپایی و واحد جداسازی سلولی تشکیل شده است و هر یک به صورت جداگانه به بیماران خدمات ارائه خواهند کرد، پیش از ظهر روز چهارشنبه ۱۷ بهمن ۹۷ با حضور مسوولان این حوزه در بیمارستان مرکز طبی کودکان افتتاح شد .

براساس این گزارش با راه اندازی بخش مراقبت های پس از پیوند  و سلول درمانی بخش امید  علاوه بر تجهیز  به  ۵ تخت شامل ۲تخت ایزوله و ۳ تخت عمومی با امکانات مستقل مجزا، بستر ارائه همه امکانات درمانی پیشرفته و پس از پیوند نیز در کنار بخش پیوند و در نتیجه حمایت های پس از پیوند در بخش تخصصی ویژه فراهم می شود.

همچنین در راستای رفع نیاز به آزمایشگاه تخصصی با امکانات پیشرفته جهت انجام  فرایند های فرآوری سلولی و تولید فرآورده های روز دنیا، بخش اتاق تمیز مرکز جامع خدمات سلول و ژن درمانی کودکان، در فضایی در حدود ۸۰ متر احداث شده است که به طور همزمان فرآوری دو فرایند سلولی مجزا را انجام خواهد داد.

این گزارش می افزاید: راه اندازی این بخش ها که با هزینه دو گروه مجزا از خیرین خیریه امید و با حمایت و یاری دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان مرکز طبی کودکان آماده بهره برداری شده است، به منظور دستیابی به بهترین نتیجه در پیوند است که باید تمامی امکانات درمانی پیشرفته پس از پیوند در جوار بخش پیوند تامین باشد تا بستری بیماران جهت انجام حمایت های پس از پیوند در بخش تخصصی ویژه مستقل صورت پذیرد.

بنا بر اعلام روابط عمومی انجمن خیریه مردمی یاری به درمان های سلولی امید، در صورت ادامه حمایت مسوولان  دانشگاه علوم پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر دست اندرکاران و تخصیص فضاهای بیشتر، به زودی امکان بستری بیماران نیازمند به سلول درمانی برای دیگر رشته های فوق تخصصی بیمارستان همچون اعصاب، قلب و غیره نیز فراهم خواهد شد.

ارسالنظر