انجمن خیریه مردمی یاری به درمان های سلولی
شماره ثبت: ۴۲۷۴۸

رشد شركت هاى ايرانى در حوزه فناوری های سلول های بنیادی،نانو و زیست فناوری

 

به گزارش ستاد خبری خیریه امید به نقل از خبرگزاری خبر آنلاین، محسن شانه‌ساز، رییس سازمان غذا و دارو در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی ایران فارما، درباره مسایل امروز بازار داروی کشور توضیح داد.
دکتر شانه ساز گفت: در سال اول ، شرکتهاى خارجى در نمایشگاه ایران فارما حضور چندانی نداشتند ولی سال به سال این حضور پررنگ شده و ظرف چند سال اخیر با روند رو به رشد ایران فارما، این نمایشگاه دارای مرجع منطقه ای و بین المللی شده است. امروزه در زمینه بایوتکنولوژی، نانوتکنولوژی و سلول درمانی، ما جزء کشورهایی هستیم که دارای این فناوری هستند. مولکول ها و سلول هایی که پزشکان برای درمان، نیاز دارند، ظرف یکی دو سال توسط شرکت های دارویی تولید و به بازار عرضه می شود. همچنین رونمایی از داروهای جدید برای ما امرى عادی شده است و در منطقه خلیج فارس تا مدیترانه کشوری همانند ایران را نمی شناسیم که هر روز در زمینه توسعه داروهای دانش بنیان در حال پیشرفت باشد.
او با بیان اینکه در زمینه تولید مواد اولیه دارویی سالهاست بیش از نیمی از نیاز صنعت دارو در داخل تامین می شود، گفت: در محدوده استانداردسازی عوارض دارویی به پیشرفتهای زیادی دست پیدا کرده ایم. ما یکی از پیشرفته ترین آزمایشگاه های غذا، دارو و تجهیزات پزشکی را در منطقه داریم. امروز که از تولید داروهای دانش بنیان صحبت می کنیم، کنترل و نظارت بر آنها از حیث اثربخشی و ایمنی، کار دانش بنیان دیگری است که در کشورمان آزمایشگاهاى مرجع به این مهم نیز مى پردازند.

 

ارسالنظر