انجمن خیریه مردمی یاری به درمان های سلولی
شماره ثبت: ۴۲۷۴۸

تولید کلیه های کوچک با استفاده از فناوری پیشرفته پرینت زیستی سلول های بنیادی

فناوری جدید و پیشرفته پرینت زیستی برای چاپ مجدد کلیه های کوچک انسان در آزمایشگاه استفاده شده است. این تیم ، متشکل از محققان موسسه تحقیقات کودکان در استرالیا و ارگانوو (کالیفرنیا ، ایالات متحده) ، امیدوارند که این مینی کلیه ها بتوانند برای درمان نارسایی کلیه و احتمالاً بافت های پیوند آزمایشگاهی رشد کنند.

تحقیقات آنها ، که در Nature Materials منتشر شده است ، با غربالگری سمیت آمینوگلیکوزیدها ، دسته ای از آنتی بیوتیک ها که باعث آسیب کلیه در افراد می شود ، مینی کلیه ها را تأیید کرد. این تحقیق همچنین نشان داد که چگونه چاپ سه بعدی سلولهای بنیادی می تواند صفحات کافی از بافت کلیه را که برای پیوند مناسب است تولید کند.

در این مطالعه با تولید سلول های بنیادی از یک بیمار مبتلا به بیماری کلیوی ژنتیکی ، و سپس رشد مینی کلیه از آنها ، زمینه را برای برنامه های درمانی خاص برای هر بیمار هموار می کند ، که می تواند به طیف وسیعی از بیماری های کلیوی گسترش یابد.

محققان امیدوارند که یافته های آنها منجر به پیشرفت های بیشتر در زمینه مهندسی زیستی بافت های کلیوی شود. با این حال ، این تیم مطالعاتی اظهار نمود که تحقیقات بیشتری برای ارائه این مفهوم در کلینیک مورد نیاز است.

stemcell.isti.ir/Zsfp

ارسالنظر