انجمن خیریه مردمی یاری به درمان های سلولی
شماره ثبت: ۴۲۷۴۸

استاد علوم پزشکی تهران در بین ۳۵ پزشک برتر پیوند سلول‌های بنیادی جهان

تهران – ایرنا – دکتر امیرعلی حمیدیه رییس بخش پیوند سلول های بنیادی مرکز طبی کودکان و بنیانگذار پیوند اطفال در ایران در فهرست ۳۵ پزشک مشهور و صاحب نام پیوند دنیا در مقاله «یک ونیم میلیون پیوند سلول های بنیادی خون ساز در سطح بین المللی» قرار گرفت.

دکتر حمیدیه تنها پزشک ایرانی است که توانست در این فهرست ۳۵ نفره افراد صاحب سبک و محقق در این زمینه قرار گیرد.  

وی بنیانگذار اولین بانک اهدا کنندگان سلول های بنیادی خون ساز در شرق مدیترانه است و با سابقه ۱۵ سال پیوند سلول های بنیادی خون ساز در دانشگاه علوم پزشکی تهران و عضو هیات رئیسه پیوند آسیا – اقیانوسیه APBMT و نماینده انجمن پیوند شرق مدیترانه EMBMT در سازمان جهانی پیوند WBMT است.  

این استاد توانمند ایرانی تاکنون موفق به کسب چندین جایزه بین المللی شده و بیش از ۱۳۰ مقاله بین المللی در این زمینه چاپ کرده است.

دکتر حمیدیه رییس بخش پیوند سلول های بنیادی مرکز طبی کودکان و بنیاگذار پیوند کودکان در ایران روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا درمورد دستاوردهای علمی خود گفت: پیوند سلول های بنیادی خون ساز سابقه حدود ۴۰ ساله در دنیا دارد.

این استاد برجسته ایرانی ادامه داد: از حدود ۴۰ سال پیش تاکنون بیش از یک و نیم میلیون نفر در دنیا پیوند سلول های بنیادی خون ساز دریافت کرده اند.

حمیدیه یادآور شد: ۳۵ محققی که در این زمینه صاحب سبک و موثر بودند در مقاله «یک ونیم میلیون پیوند سلول های بنیادی خون ساز در سطح بین المللی» در مجله معتبر هماتولوژیکا معرفی شدند.

وی ادامه داد: این پزشکان و محققان نفرات برگزیده مناطق مختلف دنیا هستند که اقدامات خاصی یا راهبردی کردن این علم در منطقه ای خاص از دنیا را داشته اند.

دکتر حمیدیه که از محققان ایرانی است که در هیات رییسه پیوند سلول های بنیادی خون ساز آسیا نیز عضو است، مسوولیت دبیری ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری را هم برعهده دارد.

ارسالنظر